آذین با حضور در غرفه سینماپرس در گفتگو با خبرنگار ما درباره علت کم بودن رسانه های تخصصی حوزه سینما اظهار داشت: «در گام اول باید دید نقش و جایگاه نوشتار سینمایی اعم از ترجمه، نقد و یا یادداشت در عرصه سینمای کشور کجاست چرا که این نوشتارهای سینمایی بر ارتقای محصولات سینمایی کشور به شدت تاثیر میگذارد.»
وی ادامه داد: «نیاز نوشتار سینمایی در کشور به دلیل تأثیر در افزایش دانش فیلمسازان کشور به شدت احساس می شود؛ در حال حاضر اغلب نشریاتی که منتشر می شوند فرهنگی هستند و این استقبال نشان از میزان تاثیرگذاری رسانه های فرهنگی و هنری در جامعه دارد.»
وی در ادامه بیان داشت: «وقتی در کشور با سینما به عنوان یک هنر و فرهنگ برخورد درستی نمی شود و جایگاه مقبولی در جامعه ندارد، نشان می دهد که سینما به عنوان صنعت در جامعه ما پذیرفته نشده است. عدم توجه به سینما و جایگاه موثر آن بر فرهنگ کشور بزرگ ترین دلیلی است که نشریات و رسانه های تخصصی سینما را کم رنگ کرده است.»
این منتقد باسابقه اظهار داشت: «این در حالی است که حضور روزافزون نشریات تخصصی سینمایی می تواند بر افزایش تولیدات آثار سینمایی و تغییر نگاه برخی از مدیران سینمایی موثر باشد.»
وی در پایان افزود: «برخی از نشریات تخصصی سینمایی که قدمتی ۲۰ ساله دارند در طول زمان فعالیت خود، نقش تعیین کننده و به شدت تاثیرگذاری در ایجاد سینمای متعهد و منتقدگو دارند؛ چه نیکو است اگر چنین نشریاتی رونق بگیرند تا میزان تولیدات سینمایی را روز افزون کنند.»
نظرات